hårda dagar

jamen är det inte det då? min hjärna är full till bredden av procentenheter, den ryska revolutionen, recept på crepes, olika energiformer, kriminalromaner, värdefulla uppfinningar historien igenom, första världskriget, tysk grammatik och jag vet inte allt. så ett välplanerat höstlov klämmer inte fel någonstans. nu ska det partas och njutas och flummas och levas, dessutom med bästa vänner. otroligt bra (otroligt!)

kom att tänka på en konversation mellan mig, en vän och my partnero för nån vecka sen.

Partnero- jag ställde klockan på halv sex idag
Jag- va??
Partnero- jag ställde klockan på halv sex idag
Jag- det hörde jag väl. varför??
Partnero- det är så skönt att vakna och upptäcka att man får sova en timme till.
Jag- ???
En vän- så brukar jag med göra
Jag- ???
Partnero- man blir jätteglad när det är ok att somna om...

ja ibland undrar man ju. det är okej, eller?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0