när blev oktober en vintermånad?

de har lovat snö i helgen. herregud, hur kan det stämma? det har tydligen snöat runt om i världen redan i veckan, jönköping hade fått sig ett fint täcke och även uppsala om jag minns rätt. den kommer alltid i förtid och hinner smälta ett antal gånger och så är det inte ett snökorn inom synhåll på julafton. dålig tajming. och tajming är allt sägs det. vädergudarna var nog inte speciellt vakna på de där lektionerna.
men visst är det mysigt ändå. jag älskar mössor! och dom är väl mer än tillåtna på den här delen av året.

men nu har klockan tickat snabbt, och jag som ska upp tidigt imorn. råkar vara ganska beroende av min skönhetssömn så om jag inte vill ha dubbla ringar under ögonen imorgon är det nog bäst att stänga av min bästa vän och ge sängen en chans. jag ska sova gott inatt har jag bestämt!
hoppas ni mår bra i vinterkylan
pussepö,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0